Tuesday, August 31, 2010

~ Hati Mula Berbelah Bagi ~


Salam semua...

Harapnya blm terlambat aku nk wish kt korang, Selamat Menyambut Hr Kemerdekaan Ke-53. Berbanggalh kita menjadi ank malaysia. Jgn biarkan maruah negara kite tergadai dan diperkotak-katikkan oleh sstgh pihak yg dengki dgn keamanan negara kita.

Berbalik kpd tajuk entri aku tu, hati aku mula berbelah bagi bile cuti skolh smakin hampir (aik, ape kes nk cuti skolah msih xhappy neh). Mula2 bkn main suka lgih aku bile en.hubby ckp, awl cuti skolah tu en.hubby bg aku blk kg terlebih awl dr dia. Huh, mmg rse nk melompat2 jew. Bila aku ckp kt mak aku, mak aku mrh "oii, br2 kawin ni dh nk tggal suami ke?.dahlh bln puase, ssh mie nk mkn, nk sahur nanti tu". (haih, mak aku nih, potong line btl lor). Aku hanya diam jew. Bile aku ckp kt en.hubby ape mak aku ckp, en.hubby ckp "ala, xpe..bkn abg xbiase pun, bujang dulu pun smua buat sndr." So, bile itu yg en.hubby ckp, aku pun ok je la..bergumbira blh balik awl.


Ape yg aku ngah pikir neh


Tapi, sekarang hati ni rasa xsanggup lak nak tinggalkan en.hubby kt umah ni sorg2. Dahlah sejak akhir2 nih, en.hubby selalu blk lmbt. Kul 7 lbh br sampai umah, kdg2 sharp2 org azan dia smpai kt umah. Dan skrg bile aku tgk muke dia yg sdg tidur kepenatan tu (cuti umum ari ni pun keje), kesian lak aku rase. Mmg xsampai ht. Yelah, nt sapa nk tlg hidangkn mknan tu, nk sediakan air, nk panaskan lauk utk sahur. Mmglh dia blh buat semua tu, tapi.....(ntahlh, xthu nk gmbrkn ape yg aku tgh fikir nih).

Kalo aku xjd blk, aku dh janji lak ngn adik aku. Dia nk tumpang blk skali ngn aku. Nak suh dia blk naik bas, tiket bas pun dh xde. Cuti sem dia lak awl, tu dia nk ikot aku blk. Kira mmg aku dh kompem dh ngn adik aku tu. Aku pun msih xckp kt en.hubby ape yg aku rse skrg nih. Aku rse kalo aku ckp pun, aku tahu ape jwpn dr en.hubby. Walau dgn keizinannya, aku msih rase kurang enak di hati nih. Maybe rse bersalah or kesian kot.hukhukhuk....sekian

6 comments:

Butang Pena said...

emm perasaan cmtu mmg ada lagi2 baru kawin...hati berbelah bagi...x sabar nk balik kg, tp sian nak tinggal hubby...dua2 penting...mcm org kan, mase mula2 kawin dulu kerap gak blk kg sorang2 naik train...bile rase rindu sgt kat mak, mst nak balik...incek hubby mcm biasela takkan halang...die tau bininye ni anak mak...hehe...tapi bile dh kerap sgt, mak mula tegur...dan org pun mula tersedar x patut tinggalkan hubby...so skrg ni, kalo incek hubby x leh balik, org pun takkan balik...even die izinkan...rase mcm x best plak die takde... ;)

Pensel Cyber said...

huhuhu..diela mmg mmhami ape org rse nih..hukhuk.. ni dh tmbah2 berbelah bg nih..dh rse cm nk blk sme ngn en.hubby nih..

Butang Pena said...

kalo setakat beza sehari dua, baik sue balik dengan hubby...tapi kalo sampai seminggu, takpela balik dulu...cuma jgn kerap sgt balik sorang...yela, mulut org kita tak leh tutup kan... ;)

Butang Pena said...

eh sue...lupe plak nk tanya...
camne ye nk letak trademark nama kita kt dlm gambar mcm sue buat tu?
hehe amat jahil diri ini... ;)

Pensel Cyber said...

gbr yg mne satu tu diela...pic yg satu cinta ke.. kalo pic tu, org msuk kt web tu, then, after kite upload pic, kt bwh tu ade kotak utk kite isi ttg ape yg nk kite tulis...just padam yg asl, then kemudian tulis jew sesuka ht kite..hheeehehee..

Butang Pena said...

emmm bukan pic tu sue...tp watermark yg kita nk letak kt gambo kite...utk elak dr org lain curik...contohnye kite nak letak watermark diela.blogspot.com kt gambo tu...mc yg sue buat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...