Friday, August 13, 2010

. : Aku Punya Kawan : .

Salam Sume...

Ahaks, ptg nih aku nk mengomel ttg kawan aku sorang nih. Org lain pun ade kwn gak, tp kwn yg ni dia spesel skit. Aku knl si kawan nih sejak aku msuk keje kt SMJK Chung Hwa tu. Mula-mula aku fikir, si kawan sengal. Selalu kenakan kak linda(lab assistant) nie. Aku sllalu la mrhkn si kawan ni sbb sll buli k.linda.


comey kan!!!

Aku nk berkongsi crite kt sini bkn ape, adelh satu perkara pelik yg dia buat membuatkn aku geram jew nk flying kick dia tuh. Tp xblh, sbb kalo dia xde, xdelh kwn aku kt skolah 2. Bkn aku xbercampur ngn cikgu2 skolh tu, aku rapat ngn cikgu2 skolh tu,tp diorg kan duk blk guru, aku ade blk sndr, so kalo nk mkn tu ssh la. Kdg2 time aku trun, tgk diaorg ade klas la. Skolh aku ni, ckgu2 melayu dibenarkan beli mkanan kt luar sbb kantin diragui halalnya. Tp xdelh g kedai yg jauh2, just yg dkt ngn skolh tu je la. Nak g beli mknan(haih, ape lh duk cite sal mknn time bln pose ni!) tu ssh la sbb mse aku ngn ckgu2 ni kdg2 xsma. Malas nk kua sorg2 (biaselh mse tu ank dara ag, malu2 nk kuar g kedai kopi sorg..ahakss). Aku slalu ajak k.linda tu tmnkn aku kluar then ktorg mkn sama2 lah kt blk persediaan makmal tu. Time tulh aku knal ngn si kawan nih. Mmg dia peramah, tp buat aku geram, asl suh dia tlg belikn mkanan, msti dia mintak upah, sama ada belanja dia mkn sarapan, minyak motor or tambah duit utk beli nsi tghari. ade ke patut. kalu jrg2 xpe, ni leh kata agak kerap lah. Mangsanya k.linda la. Hahaha, korg jgn lak pndang negatif kat dia, dia ok, tp mengong2 skit la.

Aku "patah kaki" bile k.linda dpt tukar ke Muar, Johor. Sedih gak rase. Tp nasib baik ade si kawan yg sorg nih, ade juga tongkat utk aku kuatkn kaki yg patah tu. Dialah yg jd kwn yg tlg belikn aku mknan n tmankan aku mkn kt lab tu. Tp aku pelik gak sbb ngn aku dia xdelah mntak upah ke ape, sbb mybe ngn k.linda dlu, k.linda sllu sgt ikot ckp dia tu kot, manja kn dia kot. 2 dia jd senang lenang cmtu.

Dipendekkan crite, aku dh knal sgt si kawan nih, after 2minggu gaji mula lh dia ckp pening2 kepala (hrp korg fhm knpa dia pening2). Tambah2 lagi, ujung minggu dia blk jumpe wife dia (kawin bln 7 ari tu, status pengantin baru ag tuh..hehehe) kt sabak bernam. Bertambahlah skit belanjanya. So, 2, 3 hr sblm puasa ari tu, dia ckp ngn aku, "su, bln puasa ni, aku nk buka pose kt masjid". Aku ckp, "wah, bagusnya kau..urm, bagus3x"..Si Kawan ni ckp lgih (smbil tersengih2)"kwn aku ckp lbh afdal bukak pose kt masjid..tp sampai 25hb jew.." Aku butangkan mata "hah!, pas 25 hb tu ko nk g beronggeng kt mana lak..hantu kau nih"..Si kawan ni tergelak bila tgk aku mrh cmtu. dan adelh ayat2 cover nyer tuh. Aku pun mls dh nk komen ape, dia tu bkn dgr pun ape kita ckp nih. Si kawan ni ckp lagi " kt shah alam tu ramai org kaya2, mesti makanan sedap2.. kesian gak nati makanan yg dia bg tu xabih..drpd membazir, baik aku g mkn''. Aku hanya mengiyakan apa yg dia ckp tu. Mls nak melayan. Tapi apepun aku ttp doakan semoga dgn 'kerajinan dia g masjid utk berbka puasa dan tunaikan solat terawaih, sedikit sbyk dpt membantunya menjadi org yg lbh2 baik dan ditetapkan iman itu dlm dirinya. Haih, kwn aku sorg nih. Selalu buat aku mrh dn gelak besar bile sembang dgn dia tu. Kalu bab 'mengepau' tu mmg pro ah. Bila aku blk cite kt en.hubby, dia pun tergelak ngn kwn aku sorg nih, bkn cite ni saje, byk cite yg buatkn aku ni tergelak. tapi meleret la aku nk menaip nih. 2 xmsuk ag cite yg dia heran bila udang wife dia goreng jadi mcm kaler merah (adoiiiya..bkn ke udg kalo kena je minyak panas jd merah,hehehe) . Tapi cukuplh stakat ni yer.

*utk pengetahuan semua, aku dh mntak kbnaran ngn si kawan utk tulis cite ni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...