Friday, October 15, 2010

~ Tak de keje, cari keje ~

Assalamualaikum semua...

Haih, mlm ni mau mengomel skit kt blog nih. Bukan apa, aku punya pasal la sampai leh jadi cmginih kt umah ni. Penangan drpd aktiviti lepas PMR yg Unit Kaunseling anjurkan, sampaikn terbawa2 ke rumah la pulak.Imbang Penuh

Ade student bg satu Rubik's cube utk aku. So, bertungkus-lumus la aku menyudahkan benda tu dgn terkial-kial. Tak siap kt skolah, aku bwk balik ke rumah. Boleh kata boleh meleleh la liur buat benda tu. Heheheh...Tapi masih tak dapat menyudahkannya

Rubik's cube dr cik google

So, laki aku lak ambil giliran cuba sudahkan rubik's cube tu. Dengan bermegahnya dia ckp senang je nk sudahkan benda tu. Tapi still tak berjaya. Aku apalagi, menyindir sakan la.


ni pun blh meleleh liur duk ngadap alah nih..:)


Coz still tak berjaya, aku lak beli UNO Stacko, so, bile kt umah, aku duk ngadap UNO Stacko tu, laki aku duk ngadap Rubik's cube tu. Yang tak tahannyer laki aku tu, sampai dibawanya ke tempat keje benda alah tu. Ishhh..ishhh..isshhhh...Cobaannn...

Sampai satu malam tu,aku duk asyik mengadap benda alah tu,laki aku duk asyik ngadap dia nye rubik tu, laki aku cakap "yang, tak rase nak minum air panas ke?". Aku cepat je jwb ''nak..". Laki aku ckp lg "b pun nak, syg buatkn kopi CNI tu..".. "ala, mlm tadi kan syg dh buat, mlm ni giliran b lah plak". Laki aku jwb lg "ala, dah siap dah rubik ni, skit ag, kalo syg g buat air tu, sure siap nih''. "ishhh, tak nak, tak nak..." ..(mmg rutin harian ktorg, asal kul 10 mlm je, sure nk minum air panas, biasenyer minum nescafe)..urm, nasiblh dpt bini cm aku ni. Korang jgn tiru cam aku nih yup, ni ajaran sesat nih. Heheheee..

so, Masing-masing diam, berkeras hati, tetiba laki aku tiup aku punya UNO yg dh tinggi cm menara KLCC tu..maka, berdentam-dentumlh jatuh UNO aku tu. Dan dia cepat-cepat lari ke dapur buatkan air. Aku jadi tak tau, nak marah ke tak..diam seketika dan...aku menjerit "eeeee, abg ni, tido luar mlm ni.." dan aku dengar laki aku gelak kat dapur tu...sekian..

p/s: korang jgn cube main dua2 alah tu..berhantu beb!..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...