Monday, October 25, 2010

~ Ambil, Curi dan Rembat ~

Haih, malam tadi en.hubby nak buang sampah kat luar tu. Dan aku nengok dia terhendap-hendap kat depan pintu umah tu. Dan lantas lah bininya yg prihatin ni tanya "b cari apa tu?''.. Ringkas je dia menjawab "selipar". Dan tetiba aku dengar, "humm, kasut futsall pun xde, kasut nike yg coklat tu pun xde yang eh.."...

Aku pun cepat-cepat berlari ke depan pintu tu. "hahhhhh, kena CURI ke???.." En.hubby jwb, "entah, sape lak yg AMBIL..." Aku jwb lagi "humm, sah-sah dah kena REMBAT lah tu....". En.hubby diam....dan aku pun mulalah edisi membebel. "kan dah ckp ari tu, ksut tu bwk msuk dlm umah, ltk dlm store..b ckp xde sape yg nak curi. Tapi, kalo benda tu duk terdedah je kt situ, dan hari-hari org tgk, ade gak org rase nak ambik, kadang-kadang su blk skolah tgk pintu pagar ternganga je..". En.hubby dengan rileks je menjawab "ala, dah org nak curi, nak buat camane.." Aku sambung lagi "humm, yelah yang...tapi, kita ni la yang jadi punca utk org tu nak mencuri...kalu ikut bnda ni boleh di elak kannn...."

Aku malas nak bawakkan kasut en.hubby masuk sebab dia selalu gelakkan aku, katanya xde sapa yg nak curi kasutnya tu. Hah, sekarang, dah hilang pandai lak dia bawak masuk kepala keduanya (helmet) tu masuk. Kalo tak, dibio je kat luar tu. Humm, tak pelah, sekurang-kurang benda ni jadi pengajaran kat kitaorg agar lebih berhati-hati. Memang sebelum ni, kitaorg tak risau sangat pasal keselamatan sbb jiran-jiran cakap kat area perumahan kami ni, tak pernah berlaku kes kecurian. Tu yang buat kitaorang berdua ni agak lalai. So, pasni kami kena berhati-hati. Humm, korang-korang semua jangan jadi cam kami ni yup..dah terhantuk baru terngadah..heheheh...sekian...

5 comments:

fairusmamat said...

Kena beli baru lah gamaknya..

suSuEmIMiE said...

hummm....gitulh gamaknya fairus ehhh....:)

nizam omar said...

Masih berminat nak sertai MYredEYE?kalau tak saya nak delate komen awak kat MYredEYE..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kenapa akak tak sorok kan topi keleder itu..kenapa kenapa

suSuEmIMiE said...

nizam: sy dh buat mlm tadi..tapi xde ape2 pun..
dh ikut step tu..urm, oklh, xpelh nk delete pun..

brutal: ha'ah ekk..patut sorokkn topi keleder tu...hummm...nt agak2 dia lalai je, aku sorok la..hqhqhqhqqqq...buat jahat skali skala..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...