Tuesday, October 19, 2010

~ Mimpi or Realiti!!! ~

Salam semua..

Wahh, lama rasenyer tak ketemu yep. Maklumlah aku tgh sibuk menguruskan dak2 form 3 tu. Kat skolah, sehari-hari duk kat dewan, bile blk umah, dah penat sgt, tido je..tak sempat nak mengadap laptop nih. Tambahan lak, aku nyer broadband ni dah slow mengalahkan siput. Nampak gaya kena upgrade la broadband aku ni. Huhuhuuuu..

Korang pernah tak mengalami apa yg aku alami nih. Mlm tadi, aku tak tau sama ada aku bermimpi atau realiti, mula-mula aku terdengar pintu luar bilik dibuka, pahtu tetibe je, aku nampak sorang budak kecil dalam umo 4-5 tahun buka pintu bilek aku. Dan aku ape lagi, cepat-cepat aku palingkan muka aku kt en.hubby, dan dgn tak semena-mena aku beristigfar dan azan dgn kuat. membuatkan en.hubby terkejut dan dia cepat2 mengejutkan aku. En.hubby mungkin ingat aku mengigau, tapi aku rase mcm aku nampak betul dan aku sempat tengok en.hubby sblm dia mengejutkan aku.

Bila dah keadaan cmtu, aku dah mula menangis, badan dah rase mcm menggigil dan jantung lak dah macam nk tercampak jer. En.hubby tgk aku menangis, cpt2 dipeluknya aku. Dia tanya kenapa, dan aku cakap aku tak mau tido kt sebelah pintu tu dan aku ckplh apa yg aku nampak.
En.hubby mcm tak percaya, dia ckp aku mengigau. Tapi, aku pun tak pasti sama ada aku mimpi or realiti.

Seingat aku, sejak aku duk di rumah ni, seberapa kerap dah aku mengalami mimpi yg lbh kurang sama mcm aku alami mlm tadi. Tapi, sebelum ni, takdelah sampai aku nangis mcm mlm tadi. Sebelum ni, aku mimpi nampak orang berdiri di tingkap dapur, tingkap bilik dan depan pintu. Cuma mlm tadi aku rase mmg sesuatu yg menakutkan aku. Huhuuu.

Dan tadi, aku call en.hubby supaya blk awl. Biasenya en.hubby blk kul 8mlm. Ari ni aku pakse dia suh blk awl, sbb rase tkt tu msih blm ilang. TAPI, yg sakit hati, en.hubby gelakkan aku..lucu katanya dgr aku azan mlm tadi. Haihh, dia pun tak faham-faham ek, org tgh takut, mmg cm laju jelah azannyer.

tambahan lagi yg buatkan aku terfikir-fikir lak sebab jiran sebelah umah aku ni, sejak dua minggu ni setiap pagi dan setiap maghrib dia akan membaca al-Quran dengan tingkap dan pintu rumahnya terbuka. Setahu aku, bila org buat cmtu mcm menghalau sesuatu..iya atau tidak??..huummmm..
takpelh, hrp-hrp selepas ni xde apa-apa lagi mengganggu aku..sekiann..

6 comments:

Diela Zaimi said...

emm macam seram je sue...
cuba sue tanya2 skit dgn jiran sblh keadaan kat kawasan tu camne...mane tau mmg keras skit...
kalo dh tau, seeloknya panggil org surau utk baca doa selamat kt umah sue...
biasela kalo umah baru ni kita x tau kan...
pastu pas solat maghrib sue baca yassin tiap hari...
insyaallah...

nizam omar said...

kengkadang benda tu nak test kita je..kuatkan semangat..bc ayatul kursi tapi kena tahu lah maksud ayat tu..jangan jadi burung kakak tua je..ok..selamat mencuba!insyallah.

suSuEmIMiE said...

thanks utk diela dan nizam..
urm, skrg ade ustaz suh amalkan surah 3Qul..
utk kuatkan smangat dan utk pagar diri..:)
Alhamdulillah, stakat ni xde ape2 dah..

Manji said...

maybe its a sign that you are going to have baby in no time. Since u just married?

Miss Annaz said...

seram la pulak baca citer nie

suSuEmIMiE said...

manji : humm, mybe..ada juga my frenz yg ckp cmtu..sign going to have baby..

miss annaz:seram ea, sy yg rse cm tgk ni..
hummmm, xleh nk ckp tktnyer...huhuuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...