Saturday, May 7, 2011

Masuk bawah kerusi.

Tak silap aku, dua hari lepas aku ade masak tom yam dan telur bistik a.k.a telur bungkus. Tak tau angin kus-kus mana yang datang buat aku nk sediakan makanan sebegitu. Nak kata mengidam belum lagi naik dua garisan kt UPT tu. Uhuk. Tak pe kena usaha lagi. 

So, after balik sekolah tu, terus aku singgah pasar basah area umah aku ni. Sampai umah, keluarkan ayam dan udang yang ada dalam peti ais. Solat zohor dan teruskan rutin harian iaitu tido. Haha, buruk punye perangai. Hari-hari mau tido ka??..

Masuk jam 5.30, aku memulakan misi masak-memasak. Tersangatlah berpuas hati sebab tom yam menepati piawaian selera aku. Kaw-kaw punya tom yam. Misi kedua diteruskan dengan buat inti telur bistik. Juga sangat berpuas hati sebab menepati piawaian diri sendiri. 
Kembang idung ini, bila dipuji, "sedapnya aku masak hari ni" . 
Ceh, pujian dari diri sendiri rupanya. Hantu kau sue.

So, dah siap masak semua, just ready menunggu incek suami balik. Dan bila incek suami dh siap mandi, solat, time dia buka saji tu..aku tersenyum melewer....nak tahu apa jadi....

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l



Silalah kamu semua jangan gelakkan saya, Sebab dalam hidup aku, itulah kali pertama aku masak telur bistik. Korang bayangkan apa aku rase waktu en.suami buka saji tu, aku rase macam nak menyusup je masuk bawah kerusi meja makan tu. 

macam nilah rase nak buat  time saji dibuka


Itulah mase muda-muda dulu tak nak belajar masak. Tengok lah sekarang apa akibatnya. 
Tp, en.suami tersangat lah bagus, tak ade sedikit riak pelik pun kat muka dia. Macam tak de apa-apa berlaku. Then, sebelum dia mengeluarkan apa-apa soalan, aku terus mencelah..
"ayg,dah bungkus elok-elok tadi, time nak angkat tu tetiba dia patah dan terbukak la "

en.suami senyum, dan mula bersuara
"la... abg igt memang peseng nya macam nih.."
Dan tetiba kami berdua gelak besar, tanpa diketahui apa benda yang lucu. 

Then, bila en.suami makan, "humm, sedap ni " katanya. Makan pun dah bertambah-tambah.
Bininya yang tadinya rasa nak masuk bwah kerusi tadi, tetiba je rasa nak berdiri atas meja makan tu 
bila dipuji oleh suaminya. hahahahahahahaaa..

sekian sahaja entri yg merapu ini..tq.

4 comments:

zuezul said...

intro tu..amboi..
tak pe sue..ade byk masa lagi utk di usahakan..hehe
wah,pandai and rajin sue masak eh..bagus...bole la rase lak pas nie..hehe

suSuEmIMiE said...

hehe zue...ha'ah..kena bk usaha lg ni...kot2 zue dulu kot...:)

xde la rajin mana pn zue..try2 nk blaja tgkatkan skill..keh3..ok2, nt su msk byk2 n jmpt zue dtg k...

zuezul said...

hehehe..tak pe sue,ajak mie pegi negara sejuk2..then usaha la..hehe.comel aje plus nakal. idea dari sharen.

ok,nanti jemput je kitorang..hehe.eh,patutnye kitorang dlu yg jemput kan..eheh

suSuEmIMiE said...

xmampu la zue nk g negara sejuk..kata mie..he3
cukupla, g cameron, genting or bkt tinggi..hi3

ha3..xpelh sapa2 dulu pun..janji leh mkn...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...