Monday, December 27, 2010

~ Hoooyeeeeaaah ~

Alhamdulillah...Malaysia menang 3-0 dengan Indonesia...Diharapkan kecemerlangan tu akan diteruskan di Stadium Bung Karno, Indonesia. Insyaallah....


bersama penyokong fanatik Harimau Malaya

Huh, mlm tadi aku ke stadium ngn en.hubby dan kawan-kawannya. Bila permainan dimulakan maka hilang segala keayuan aku bile bersorak bukan main lagi. kihkihkih...sampai sekarang nih suara aku pun ala-ala suara Ella gitu. ahaks..Bila igt balik, alamak malulah pulak...Hahahaha...


Penyokong Malaysia sebelum perlawanan dimulakan


Tapi, ade gaklh rase kecewa bila berlaku insinden pancaran laser. Dan paling kecewa bila penyokong kita sendiri membaling botol dan bekas minuman serta mercun ke padang. Aku naik heran, bila Malaysia gol pun penyokong2 kita masih nak baling botol ke padang. Bagaimana akn jadi kalau dikatakan Malaysia kalah malam tadi. Apa tindakan penyokong Malaysia???..


kami xde baju kuning. baju oren pun oklah..uhukk


Akibat balingan botol mineral dgn air masih penuh, telah terkena pd seorang penyokong kita di dahinya menyebabkan dahinya luka dan sedikit berdarah. Aku nampak insiden tu dgn jelas sbb lelaki tu hanya berada 2 baris di belakang aku. Please la jangan malukan rakyat malaysia dan fikir dulu sebelum bertindak. bukan penyokong kita je yg bling botol..Ada jugalah Penyokong Indonesia yang membaling botol dan mercun apabila gol yg dijaringkan pasukannya dibatalkan. Tanamkan lah sikap berdisiplin dan bertanggugjawab dalam diri masing-masing dan jadikan diri kita sebagai org yang beretika dan bersahsiah yup..


ni tiket free daripada Ashari Samsudin..Thxs..


Humm, anyway..tahniah buat sekali lagi buat pemain-pemain Malaysia. Kami doakan kamu-kamu semua berjaya dengan cemerlang pada perlawanan final kedua pada 29 Disember 2010 di stadium Bung Karno, Jakarta. Dengan semangat berkobar-kobar nih, rase cm nak terbang je ke sana. Ahakssss....sekian...

3 comments:

Lizzie Yasmin said...

owh jahat jgk penyokong Malaysia... ptt lar Indon dok anti jer ngan kita... pls lar.. jangan buruk kan lagi keadaan... huuhuh... moga kita menang lagi Rabu nie...

ieda said...

tulah sebabnya akak maleh nak turun padang skrg nie .. dulu masa anak dara akak selalu ikut ayah .. kebetulan ayah polis kami memang duduk port baik punyer .. nampak dgn jelas perangai org2 melayu@malaysia nie .. mcm sakai x pernah tgk bola ...

pastu kalau insiden lebih teruk jadi mcm mlm semalam sebuklah kata rakyat indon yg buat .. herghhhhh ... mengong !!

suSuEmIMiE said...

Lizzie : Insyaallah..Malaysia menang lg Rabi neh...=D

k.ieda : itulah kak, mmg heran sy nengoknye..pasukan kita gol pun dibaling2nye botol. kesian kt org2 yg duk bwh..nasib xkena sy jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...