Thursday, April 21, 2011

Cuba Timbang Berat Blog Kamu

Ok, kawan-kawan sekalian, jom beramai-ramai kita gi timbang blog kita. Jangan igt nak timbang berat badan je. Kalu bab berat badan tu, hari-hari kamu-kamu "rukah (bhs kelate) a.k.a panjat "atas alat penimbang tu. Itulah makanya penimbang tu tak sampai setahun dah boleh campak dalam tong sampah. Betul ke idok nih. Ke aku je cam gitu, Asal g pasaraya je, nampak penimbang tercegat hensem di tepi tiang sure aku akan meraba-raba dalam poket or handbag aku untuk cari duit syiling. Bak kata laki aku, tak cukup lagi ke duk menimbang kt rumah tu???huk.

Ok-ok, berbalik pada tajuk entri tu, Blog pun boleh ditimbang tau. So, lepas timbang, kamu-kamu semua boleh tahu la kamu punye blog tu obesiti ke tak. Ajaib tak?. berat blog adalah sangat sesuai sekiranya ianya tidak melebihi 100 kb dan bersesuaian dengan rata-ratanya pengguna internet skrg menggunakan broadband. Bila blog terlalu berat, maka masa yang lama di ambil untuk blog loading. So, tak sempat blog tu nak loading, orang dah klik tanda pangkah kat atas tu. Sure orang tak akan menunggu sekiranya blog anda mengambil masa yang lama untuk loading.

Aku dah timbang blog aku. Dan memang gayanya blog aku tu dah obesiti. So, aku dah mencuba untuk meringankan blog aku dengan mengurangkan paparan blog di depan daripada 7 paparan kepada empat paparan sahaja. Dan gadjet-gadjet di tepi pun aku kurangkan supaya blog aku ni lebih ringan.

So, if korang nak tahu camane nak timbang tu, pergi saja ke CARA TIMBANG BERAT BLOG dan di sana juga dia berikan cara-cara untuk korang ringankan blog korang. Ok sekian, Selamat menimbang blog anda dan semoga blog anda tidak obesiti seperti blog saya. Huuuu...

4 comments:

tika thiqs said...

nak timbang jg la..hehe.

suSuEmIMiE said...

cubalah...tgk obesiti cm blog i tak..ehehhhh...

Diela Zaimi said...

nak share kt dlm entri ek sue... tq... ;)

suSuEmIMiE said...

ok...boleh je diela...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...