Saturday, July 31, 2010

~Etika di Sekolah~

Salam,

humm, ari ni aku ada LADAP (lat.dlm perkhdmtan) kt skolah. Biasalah bila di hari sabtu cmginih, mood tu krg skit lor. Masuk blk meeting pun berat jew cm rse katil kt umah tu ikot skali je. Then, pakaian ari ni pun agak skema coz tjuk ari ni "Etika dalam Profesion Perguruan". Yelh, kan aku pakai blous ngn jeans kan tak pasal-pasal kena hentam ngn penceramah tu. Dah lah penceramah tu plak Pegawai Khas Tim. Mentari Pelajaran. Hah, ambik kau bkn calang2 org woo.

Mmg isu yg diketengahkn olh pnceramah tu sgt bagus di mana benda tu adalah perkara-perkara yg sering berlaku di sekolah pd mase ni. Dia tdk menyentuh pun ape akta dlm etika, tp menyentuh kes2 yg benar-benar berlaku di sekolah pd mse kini, di mana kes-kes tu berlaku adalah krn pelanggaran etika. Aku xnak lah crite kes2 tu kt sni, tkt nt tercabut mata korang nk mengadap skrin laptop coz terlalu byk utk dikongsi.

Cuma aku nk kaitkan ape yg penceramah tu smpaikan, benar2 buat aku buka mata, di mana setiap perlakuan, tindakan dan tugas di sekolah perlu dititikberatkan dan tdk boleh dipandang sblh mata. Guru yg tidak menulis buku kawalan kelas, lambat masuk kelas sbg contoh, adalah satu perkara yg menjadi masalah besar sekiranya berlaku kes2 kritikal di sekolah.

Terima kasih kepada penceramah tersebut krn byk memberi kesedaran kpd aku hr ini. Mmg kursus LADAP pg hari ini cukup2 bermakna. Begitu jg dgn cikgu2 lain, semua mengakui kursus ari ni sgt menarik. Mood yg sblm msuk blk meeting td (muka berkerut, mata mengatuk), trus ilang, pasti ari isnin nie, guru2 dtg skolah dgn semangat br termasuk aku..kihkihkihhhh...

2 comments:

Butang Pena said...

sue...
meh klik link ni utk amik award... ;)

http://teacheradila.blogspot.com/2010/08/first-time-dapat-award-thanx-aleya.html

Pensel Cyber said...

wah..tahniah2..heheheee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...