Wednesday, July 6, 2011

Khamis!!!

Thursday adalah antara hari malas saya selain Monday. Sebab yang paling logic adalah saya terpaksa meng’iron’kan baju batik. Ouchh, sungguh membosankan untuk meng’iron baju sedemikian rupa, tambah lagi malas sekiranya batik tersebut daripada kain creep.

Walaupun, sekarang bermacam-macam produk di pasaran untuk memudahkan proses meng’iron baju like ironing aid daripada cosway *antara barang feberet saya, saya tetap punya rasa malas yang menebal untuk meng’iron baju tersebut.

Saya bukanlah orang yang rajin, untuk iron baju seminggu terus. Sebolehnya, pagi sebelum pegi kerja, saya akan iron baju saya. Sekiranya, baju di iron pada sebelah malam, itu namanya buang tabiat atau dipaksa oleh en.suami, atau waktu tersebut saya bergaduh dengan beliau kerana berebut channel tv.

So, bila tiba sahaja hari khamis, dalam kepala otak mula ligat berfikir sama ada esoknya ada meting atau tidak. Sekiranya ada meting, maka wajiblah untuk saya memakai baju batik. Nantikan tak pasal-pasal dapat blusher free apabila ditegur oleh bos besar. If  tak ade meting, boleh la mengelat-ngelat pakai baju yang bukan batik.

Hurm, nampak gaya, esok tak ade meting.tapi minggu lepas pun saya sudah tidak memakai baju batik. Jadi, saya perlu memaksa diri saya untuk memakai baju batik dan sekarang saya perlu menamatkan entri ini untuk saya ambil masa dan mood  meng’iron baju saya. Ini Pemberi semangat untuk diri sendiri malam ini  "sue, awak nampak ayu bila berbaju batik....oh yeahhh" sekian.  =_=

* kata kakak-kakak kat sekolah, nak senangkan iron baju batik, masukkan baju dalam peti dulu sebelum iron..boleh ke macam tu??kang bau sayur baju saya tu nanti. eheheheheh

8 comments:

zuezul said...

eh eh eh..cikgu,awat malas sgt iron baju batik..hehe..tak yah ckp sue.zue pun malaas ok especially kalau yg sutera bagai.erk!! tapi tu la..kene pakai tiap hari khamis..benci kan. mcm zue mang tak leh ngelat la kan..tapi zue bole! sbb suke ngelat tak masuk meeting.hehe

Diela Zaimi said...

hehe klaka la entri sue ni...
msukkan baju dlm peti ais? kang bau ikan camne? hehehe...
tp seriusla mmg lemah sgt bile nak iron baju batik ni...bila time cmtu barulah terasa yg baju batik jenis kain biasa tu lbh bagus rupanya...hehehe...

suSuEmIMiE said...

zue : mmg kakak mu ini pemalas bangat..hahaha...mmg baju batik sutera lh yg paling lemau nk di iron..tmbh2 sutera creep tu..waduh2, mmg pening memikirknnya...hahaha

suSuEmIMiE said...

diela : bau ikan + bau sayur, gamaknya camane ye baunyer..hahahah, try la buat ok ke tak...su bln try lg stakat nih...hahahaha

* len kali nk beli baju yg jenis xpayah nak iron2..senang kn bg org yg pemalas spt saya..ahakss..

zuezul said...

tapi skrg dah byk kan baju yg corak batik..yang kain cotton pun dah mula ade corak batik...dah shopping byk..sbb zue suke baju jenis kain cotton. kat office mang dorang tau la..zue asek beli and pakai baju jenis cotton aje..hehe..

susuemimie...update lah lagi...boring lah kite nie.

ieda said...

akak pun suke iron pagi2 .. x minat nak iron seminggu terus .. kdg2 tuu yg kite iron x semestinya nak pakai kan .. selalu berubah fikiran :))

suSuEmIMiE said...

zue : mmg skrg su tgh ngumpul baju cotton...snang..iron skit2 je..xyah nk briye2 ironnyer...hihihi..

krg idea la yang nk update entri..keh3

suSuEmIMiE said...

k.ieda : ha'ah..btl kak...kang iron sminggu..smpai mse xnak pkai bju tu..t'paksa iron bju lain...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...