Monday, July 4, 2011

Ke Hospital part II

Hai again...

Ok, jom kite continue cerita tengahari tadi. Hum, after buat pemeriksaan darah untuk hari selasa, hari rabu tu bermulalah rutin aku sebagai cikgu. Berlenggang kangkung bawa buku ke sekolah. Sekali tengok dari belakang macam budak form 4 je. Yearrkk, perasaan!!!. 

So, dijadikan cerita, tengahari khamis tu, aku dapat mengesan warna kemerah-merahan dikulit lengan aku. Dan aku juga rasa miang a.k.a gatal-gatal. Aku jumpa pengetua untuk balik awal. Balik tu, terus aku menuju ke klinik panel en.hubby. Then doktor cakap maybe aku alergik ubat. 

So, i yang panik-panik ni, rase macam tak percaya je, itu semua alergik. Nonsense!!. Aku rasa aku terkena campak. uhuk!So, aku memecut kereta ke klinik kesihatan sri kembangan. Sekali lagi aku terpaksa buat pemeriksaan darah. dan memang nampak gaya, platlet darah aku semakin menurun. Doktor minta aku datang lagi esoknya untuk pemeriksaan darah.

Jumaat tu aku MC lagi, dan keputusan darah juga untuk hari tu, semakin menurun. sudah ke 160. Platlet aku mesti tidak boleh kurang daripada 150. Kalo tak, sure aku akan di sumbat masuk ke wad. Dan doktor sahkan aku terkena denggi. Sekali lagi doktor minta aku buat ujian darah di hospital serdang pada sabtu pagi. 

 Sementara nak menunggu sabtu pagi tu, en,hubby dah berbotol-botol beli air 100 plus. Aku mintak Gatorade sebab air tu juga minuman isotonik dan tidak bergas. Tapi en.hubby tetap yakin dengan 100 plus sebab itu arahan doktor katanya. Aku yang minum air tu, dah rase memang nak termuntah-muntah lah dengan 100 plus. Kalo sekarang korang bagi RM 100 minta aku minum 100 plus tu, sure aku tak nak. Memang TAK NAK!!!. Rakan-rakan sekolah pula, dah mula sms bagi petua suruh makan sup ketam. Ikutkan en.hubby, malam tu juga dia nak g giant nak beli ketam dan masakkan untuk wife dia yg kiut ni. Tapi aku yang tak nak. 

So, pagi sabtu tu, aku ditemani en.hubby sekali lagi ke hospital serdang. Dan hasil pemeriksaan darah, menunjukkan platlet darah aku makin ok, dan meningkat. doktor juga sahkan aku dah tak de denggi, cuma perlu alert sekiranya aku ade muntah-muntah atau pun sakit perut. Dan Alhamdulillah, hingga ke saat ini, aku rasa aku dah ok. Kawan-kawan juga doakan untuk saya ya. Sekian sahaja.

2 comments:

Cik Rose Cute said...

Semoga Selamat....Dan Sihat Kembali..

http://hairuliza-anakku.blogspot.com/

suSuEmIMiE said...

tq cik rose....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...