Friday, August 19, 2011

Terlajak tidur pula hari ni.


Selamat pagi semua.
Hari ni,  aku celik mata, terus saja terbangun dari tidur dan selak langsir. Masih gelap. Tapi terdengar bunyi motor kat luar dan bacaan ayat-ayat suci al-quran sayup-sayup je kedengaran.

Dalam kepala dah ligat berfikir, "jam berapa dah ni?" cepat-cepat raba cari enset. 5.54 am..
Alamak!!sah2 terlepas sahur. En. Suami yg syok tidur sebelah bukak mata tengok bini dia panik-panik. ’Kenapa nya”..
”tak sahur la kita hari ni”
”urmm..” katanya.

So, saya bangun, mandi solat siap bagai..tengah syok conteng muka, tetiba en.suami terkejut dan terus bangun. 
Waktu tu jam 6.30. ”eh, kita tak sahur ke?’
”ish abg ni, yg tadi saya ckp tu apa. Ke mengigau tadi..”
" entah, xsedar bila b’cakap ngn awk.." sambil bangun dan menuju ke bilik air dengan muka yang berkerut-kerut. 
Saya pesan dari jauh. " Abg, jgn minum pulak ye.. ..kot2 mengigau lagi tu..."sambil gelak-gelak
"kalau mengigau, minum ke makan ke kira rezeki la tu " jawan en.suami. 
"mslahnya dah tak mengigau kan " dan dengar pintu bilik air ditutup. 

So, tergolek-golek la kami hari ni nak menunggu waktu berbuka. Masuk hari ni, adalah kali kedua kami terlepas sahur. Hihihi

Sekian.

2 comments:

ieda said...

ekekek aci ... aci tuuu :)

suSuEmIMiE said...

aci ke kak...nanti buat2 mngigau gak la..hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...