Monday, February 28, 2011

~ MC punya Hal~

Assalamualaikum...^_^

Opss..ini kisah bukan MC a.k.a pengerusi majlis yup. Ni MC a.k.a cuti sakit atau sijil sakit. So, sesapa yang MC ari ni sila angkat tangan. Dan sesapa yang belum berMc lagi untuk tahun 2011 sila angkat dua-dua belah tangan kamu. Huh, jage2 kang terbau econ kamu tu..

Nak cite pasal MC ni alkisahnya berlaku jumaat lepas. Tapi baru berkesempatan nk berceloteh kat sini. Jumaat lepas, kiranya aku nak ber MC sebagai tukang masak di rumah. So, balik keje cepat-cepat aku sms en.suami untuk ajak makan kat luar je. Dan en.suami just reply "erm..". Dan dengan senang hati lah aku bergoyang kaki layan tv sementara menunggu en.suami balik dr keje.

So, tepat kul 6, en.suami sampai rumah. Soalan pertama dia tanya .

"msk apa ari nih??"

aku dalam kebingungan terfikir, tadi aku salah msg ke..

"bkn ke sy dh sms tadi..nk makan kat luar.."

"humm..bila mse awk apply cuti?..ke awk MC ari ni?..mane MC?"

"apelah abg ni..MC2 lah pLak"(nada tak senang.hi3)

"kan abg byr gaji tiap2 bulan..so nk cuti kena buat surat..tak pun bagi MC.." sambil dia tersengih.

Mulut ku mula mancung. Lebih mancung dari hidung aku nih. Ish..mancung ke idung aku ni tak penah lak ade ukuran kan mancung tu brape tingginye. Tak pelah kira mancung la..ha3.

aku berlalu ke dapur..
"abg igt syg ni bibit abg ke..bergaji2 plak..b'MC2 plak..."sambil tangkas tangan aku ni ambil periuk nasi dan buka tong beras. Konon-konon merajuk la..

Dengan panik en.suami ke dapur.."hey..abg gurau je lah..nt pas maghrib kite keluar..mkn nsi beriani..".

Wah, lakonan aku tadi menjadi la. Dan dalam kepala lak ligat duk fikir, nak sambung merajuk ke tak. Tapi kalo merajuk kan rugi aku..aku gak yg kena masak nanti. hi3

So, aku pn habiskn merajuk sampai situ je la. Dan sambil berlalu ke ruang tamu, sempat la aku menyepak kaki en.suami. Hello..Ini bukan kes dera ok. Bukan sepak sampai terduduk. Just sepak ala-ala manja. Camne lah tu..hi3.

Humm, MC..MC..nasib baik aku tak merajuk MC. Kalo Merajuk sure tak leh makan nasi beriani. Tapi, perlu ke MC sebagai isteri..???..huhu3..Sekian.

4 comments:

Shafika Syuhada Rosli said...

woo.. u guys sweet !!!

ejie aziz said...

hahahhaha...kelakornyerrr sue~~~~~

ieda said...

sabor jer lahhh ..
mc kannn

suSuEmIMiE said...

shafika : 10q...he3
ejie : ape yg klakor tu..
k.ieda : hahahhahaa...sntias nk mc kak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...