Thursday, September 27, 2012

Bukit Kayu Hitam

Tengah bertanya-tanya khabar ngan abang ipar di FB, satu soalan yang ditanya "bila nak datang ke perlis lagi?"


Bila ingat Perlis, dalam kepala mula merewang pegi ke Bukit Kayu Hitam. Tahun lepas saya + en. suami + 2 kwn en.suami buat trip ke Langkawi. So, alang-alang ke sana kami menyinggah di rumah abang en.suami di perlis dan mmg park kereta kt umah dia n dialah yang hantar kami ke jeti. Dah tahu perangai BIL tu, kalau dah sampai ke sana ada je idea dia nak bawak kami jalan-jalan.

Tapi masa kami tak banyak, pagi sampai rumahnya, berehat, mandi, tidur sekejap, sarapan, then pegi ke jeti. Kesian dengan BIL yang beriya-iya ajak berjalan ke Bukit Kayu Hitam, kami ambik keputusan, balik dari Langkawi tghari Ahad, then tido satu malam baru balik KL. 

So, petang ahad tu berjalan sakan la kami di Bukit Kayu Hitam. Sapa pernah sampai sini? Mabuk tak? Saya sampai je kat sna, dah rasa mabuk dengan blous2 nya yang banyak pilihan dan murah-murah. En. suami n kawan-kawannya plak mabuk dengan jersi-jersi kelab bola. Gila murah harganya nak dibandingkan dengan harga disini. Ada sampai 2/3 kali ganda beza harganya. Tapi nasib baik mase pegi ke sana duit dah ciput. ATM plak xde kat sana. So, kena jimat-jimat n bajet-bajet je. Kalau tak semua nak rembat. Pengsan!!!.

Tapi kalau tak pandai membeli, kena juga la cekau ngn penjual-penjual kt situ. Dia tahu kami orang luar sebab tak de loghat kedah. Nasib BIL  n SIL ada. Pandai la mereka tawar menawar. Kalau korang nak beli jersi, kena juga hati-hati, sebab bila korang tanya kain gred apa.. mesti diaorang akan jawab gred A sedangkan beza sangat kainnya dengan kedai-kedai sebelah. Tapi tak semua peniaga kat situ macam tu, ada yang ok. Yang pasti memang kami mabuk ke sana n menggigil lutut pusing sana sini. 

Berbalik pada soklan BIL, saya pun tak pasti bila lagi akan sampai ke sana. Hujung tahun ni rasenye nak ke tempat lain lak, tapi tak tahu la..tengok bajet n tengok cuti en.suami yang melampau busynya sekarang. Sampai Sabtu Ahad pun kena kerja. Haih....!!!:(

Jom review pic-pic di sana : 

Menuju ke Bukit Kayu Hitam, korang akan jumpa singborad nih. Meh2, sapa nak kawin lari.heheh

Sampai sini poket kasi tebal ok..

buatkan en. suami dan kawan2 nya mabuk

Tudung n shawl pun macam-macam jenis ada. Murah lak tu. Shawl rege RM 3.00 ada woo..
on the way balik ke rumah BIL, singgah di ladang tebu. Subhanallah!!!

If sampai sini, korang mesti berenti n snap gambar. View nya memang terbaik weh!!




ok...sekian...
* gambar kredit pada ADAM

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...