Thursday, May 27, 2010

INIKAH GURAUAN2 YG DITERIMA OLEH BAKAL PENGANTIN

haiyokk....pg2 dh kena usik ngn Wak Leman (PAR sekolah). Smlm aku MC sbb demam aku cm makin teruk je..so, pg ni ble g anta MC kt office...mulalh Wak tu usik aku..katanya.."hai pengatin, blm mula keje dh demam ke??..takot ke???"...aku diam je..mls nk mlayan..tmbah2 mood ngn kesihatan xbrape baik lg...mmg Wak tu slalu usik aku...aku pun bg Mc tu kt Kak Siti.lg skali wak tgk MC aku...."oit..ko g klinik haiwan ker???'...kata Wak...Aku fikir..'Ape lak klinik haiwan nih...ape lh yg Wak fikir pg2 buta nih..'...Aku ckp,"Wak bcelh lah btl2...pkai spek tu elok2 skit"...hihiiii "ohw..klinik Zalfah..aku igt klinik Zirafah..." "ish..Wak ni sje je..Ape happy sgt pg2 nih..Wak nk dpt baby br ke???"..aku lak yg kenakan Wak..."hahahahaaa.." gelak besar Wak..."ko nie..."kata Wak.... aku senyum dh kluar dr ofis....mcm tulh hr2 kalu aku g ofis..xlengkap idup aku kalo xkena kaco ngn Wak ngn sorang lg mamat nih :aizat(pmbntu Makmal)..huhuuu

Bkn hr ni je aku kena kaco...sblm2 ni dh byk aku disakat ngn Wak...then sorg lg ckgu ptg..Cikgu Sapuan suke gak kaco aku sjak dua menjak dpt kad jemputan dr aku..nsib baiklh kt skolh aku xramai ckgu lelaki..xdelh truk sgt aku dikenakan..huihhhhh....yg sllu aku t'kena..bile diorg tnye ape2 kt aku,,then wktu tu aku aku ngh cbuk dn lmbt skit bg respon..mula ah diorg ckp aku brangan mcm2.."sabar" kata diorg.."nt mrase gak..jgn brangan dlu"...eeeiiiii..aku rse cm nk baling je krusi tu kt diorg...tp...erm..apakan daya ku..hukhukhukkk....tahan malu je lar....mse hr guru ari tu pn dh t'kena gak...Cikgu Sapuan ckp "if nt..su dtg lmbt..ckgu2 fhm2 jelh..pengantin br katakan.."...dhlh sound kt blk guru..alamak..malunyer rase...aku ckp.."nt kul 7.00 saya dh t'pacak dpn pntu pagar skolah tau"....cikgu sapuan ckp"erm..xdenyer..kite tggu dn lihat je nt"...wawawawaaa..tlg aku.....apakah ini.....t'fikir gak aku..ohw..mcm ni ke bakal2 pengantin trima gurauan dr rakan sekerja...huhuu..xpelah..ni kan pemanis dlm khdpan kite shari2...xde gurauan..xdelh snyuman dlm idup kita...btl x????...so, mana2 bakal pengantin yg sllu t'kena tu..same2 lh kite buat do no je..hikhikk..buat2 mcm kite xde prasaan....jgn nk trik muka masam lak..ilang seri pengantin nt..so, tmbhkn manisan dlm senyuman..snyum itu kn stu sedekah...byk2 kn sedekan..dh erat2kn lah silaturrahim yg tlh t'jalin..moga kita semua trus dirahmati oleh-Nya..aminnn...

2 comments:

Butang Pena said...

hai sue....nice blog...jom kite follow blog masing2....up kan traffic....hehhe

Butang Pena said...

hahah lupe nk bgtau....ni dila k...kot2 sue ingat kambing ade blog plak...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...