Friday, January 18, 2013

Positif

alhamdulillah...

Syukur padaMU ya Allah kerana mendengar doa kami. Akhirnya setelah 2 tahun 5 bulan menanti, Allah kurniakan kami perasaan itu. Alhamdulillah kandungan sudah masuk 12 minggu (3 bulan). Berkat doa dari kawan-kawan juga lah saya diberi anugerah ini dari Dia yg Maha Esa. Dan sekali lagi saya minta kawan-kawan doakan semoga kandungan saya kuat dan selamat dan jauhkan kami daripada segala penyakit.

Memang tersangat tidak percaya bila buat UPT naik double line tapi kabur2. Sebenarnya saya menunggu period bulan november untuk bersedia buat IUI setalah setahun lebih treatment di Hospital Serdang. Even mak tak bagi "jolok" sana sini, saya kuatkan semangat saya sebab saya tahu sekiranya IUI tidak menjadi, banyak lagi step yg perlu saya jalankan. HSG, Laparoscopy Ovarian Drilling. So, saya tak nak ambik masa semua tu, itu buat saya kuat semangat untuk buat IUI.

Dalam menunggu period, tak juga "dia" kunjung tiba. saya buat UPT, mse tu masih satu line.Selang seminggu saya demam yang teruk. Pelik dengan demam tu sebab ada sedikit muntah-muntah. So, saya mula fikir saya mengandung, tapi mcm tak nak letak harapan sgt sebab selalu sgt -ve. kebetulan kat umah mmg ada UPT, dengan tak sabarnya saya terus buat test tu di tengah tengah hari buta. Naik dua garis yang agak kabur. Saya wasup kawan dan kak ipar tanyakan hal ni. Semuanya cakap sila cek pagi2. Mlm pula keluar mkn, singgah lagi farmasi utk beli upt. terus beli 3 test termasuk digital punya. balik rumah macam tak boleh tunggu pagi esk, saya buat upt lagi. Naik garis dua. Masih tak percaya. Cakap pada en.suami, dia senyum panjang sambil blur2. So, esk paginya buat UPT lagi. Kali ni guna digital dan keputusan "pregnant : 2 - 3 weeks". Lagi sekali wasup kwn, zue zul. Mase tu tak tahu nak cakap apa. Terus solat subuh n buat sujud syukur.

Kerana risau dengan demam yang makin panas, saya ke klinik dan doc mmg sahkan sy pregnant. Saya diberi ubat dengan dos yang sesuai untuk org pregnant. Dan ikut pengiraan doktor EDD pada 29 Julai 2013. Insyaallah, seminggu sebelum raya tuh.hehe. Doakan yang terbaik untuk saya ye kawan-kawan, dan saya juga sentiasa mendoakan kawan-kawan saya juga sentiasa dimurahkan rezeki. sekian dulu.


12 comments:

ieda said...

alhamdulillahhhhh dik !
akhirnya doa itu bersambut kan ;)

tahniah .. tahniah dan tahniah !
take care of yourself ! ... jaga makan dan minum ye ..
insyaallah semoga di permudahkan ;)

suSueEmiMie said...

Terima kasih kak..berkat doa akk jga nih..

D Yatie said...

Alhamdulillah sue.. Jaga diri baik2... Semoga Allah memberikan rezeki jugak buat Zue.. Aamiin...

suSueEmiMie said...

Alhamdulillah..tq dyg..
Insyaallah, sama2 kita doakan.. :)

❤ Diyan Idris AidyEmpire ❤ said...

Alhamdulillah syukur rezeki awal Tahun..mudah2an rezeki saya pulak lepas Ni..pun dh tgu 2 Tahun Lebih...

suSueEmiMie said...

Diyan: insyaallah ade rezki utk awk pula..jgn ptus asa..truskn usaha dan b'doa pdNya..

mrs. wanie said...

tahniah sue! hari tu dah nak tnya tapi asek terlupa je hehe. k jaga diri jgn lasak2 sgt..

suSueEmiMie said...

Wanie..tq2..nati zara n zulfa tambah geng lagi sorg..insyaallah..:)

Alfreedino Ahmad said...

tahniah buat Mie & Sue

suSueEmiMie said...

tq adam... ;)

zuezul said...

tahniah kakak! happy for you! take care! :-))

suSueEmiMie said...

tq dik..thanks semangat yg awk bg slama ni...dan akk comel ni akn tru skong awk...jgn malu2 nak wasup ok!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...