Saturday, August 11, 2012

Metformin : Always nak Uwekk!!!

assalamualaikum..

eh, eh, jangan excited dulu dengan tajuk entri nih. Yang ni nak uwek bukan sebab dah preggy. Ni semua nya gara-gara kesan ubat pada saya. Sungguh kuat dugaan bulan puasa ni. Habis je sahur muntah, Gosok gigi muntah. Naik kereta sampai sekolah muntah lagi. Biasanya belah pagi la selalu muntah. Dah abih makanan keluar kot, mula sahaja rasa loya dan mual. Hurm, memang lembik la nak menunggu masa buka puasa. Tapi, after buka puasa tak nak lak dia nak klua balik.Bijak!!!

Sekarang ni saya ambil ubat Metformin, sejenis ubat untuk merendahkan kandungan gula dalam darah lantas dapat meningkatkan sensitiviti ovari dan digunakan untuk merawat PCOS. Untuk ketahui lebih lanjut, saya dah print screen beberapa info daripada blog Dr. Zubaidi 






Itu antara sedikit info yang saya cut dari blog doktor. Kalau nak tahu lebih lanjut sila Klik !! Yang pasti loya-loya dan muntah-muntah adalah berpunca daripada ubat tersebut. Hurmmmmm...

* Harap-harapnya rawatan ini memberi kesan yang positif buat saya. Terima kasih

2 comments:

ieda said...

oh x pernah dgr lagi ubat jenis nie .. hurmm x tahan juga kalau ada alahan macam tu kan dik

suSueEmiMie said...

K.ieda: actually ubat tu utk org yg ada diabetes..tp blh jga utk rawatan kesuburan..mse ambik ubat, doc dh ckp..if xcirit birit..akn mntah2 n loya2..hurm..kena b'tahan..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...