Saturday, May 5, 2012

Tahniah untuk diri sendiri

Semestinya ada di antara kamu semua terdapat sesuatu yang kamu tak suka nak makan dan memang tak boleh nak telan. Pokoknya kalau ditelan mesti muntah balik. Ada tak?. Saya ada beberapa benda yang saya memang tak boleh makan :
1. Susu : susu cap teko pekat manis, saya boleh minum. tapi susu segar memang saya tak boleh nak menelannya. Kalau g lepak kedai mamak, order teh tarik, saya boleh rasa ada susu segar yang dicampurkan dalam teh tu. Pastinya saya akan order air lain. Untung bergandalah mamak tu. Hehehe. Tapi susu ducthlady perisa coklat dan coffe tu plak boleh aja ditelan. Masa tu saya di universiti. Tak tahu apa punca saya dapat telan susu tu. Susu tepung, memang langsung xdapat la even susu tepung berperisa vanila  atau perisa coklat.  Namun, sejak tiga hari ni saya dah berjaya minum susu tepung kerana semangatnya datang selepas doktor minta saya minum susu putih (no perisa) sebagai proses untuk fertility. Hooyeah, berjaya. Alhamdulillah.




2. Soya/ Tau Fu Fah : maybe warnanya putih macam susu buat saya gerun nak merasanya. Tapi masa di form 6, saya punya kawan yang tersangat cantik kulitnya. Licin dan gebu. Rahsianya, dia selalu makan tau fu fah. Kerana nak cantik juga, saya telah beli tau fu fah di pasar malam Akhirnya saya berjaya menelannya dan belajar minum soya. Sejak hari tu boleh dikatakan seminggu sekali saya akan beli tau fu fah. Hooyeahh. Dasyat, nak cantik punya pasal. Tapi tak de pun kulit saya licin berkilat dan gebu cam kawan saya tu. Huk3. Terasa diri ditipu dengan soya. Sebab tu sekarang dah kurang minum soya. hahaha




3. Sawi : pahitnya sawi buat saya tak boleh nak menelannya. Mak saya selalu marah saya sebab saya tak suka sawi. Bila dah tua  besar ni, boleh la telan sawi tu. Tapi tak beriya sangat la. Kalau makan mee goreng tu, dua tiga ketul je sawi saya telan, yang selebihnya dikuis-kuis tepi pinggan.





4. Durian : sememangnya durian adalah raja segala buah dan bila org tak makan durian, pasti org akan ckp "hilang satu nikmat dunia". Umpamanya durian tu tersangat lah sedap. Tapi saya memang tak boleh langsung nak telan durian atau benda-benda yang berasaskan durian seperti tempoyak, bubur kacang yg ditaruk durian. Cuba juga berusaha nak merasa, tapi tak boleh la. Abang saya penah usik saya, dileseknya durian kat mulut saya. Hurm, muntah sampai lembik la saya dibuatnya. Kira dah memang nasib la kot tak leh nak merasa kesedapan raja segala buah tu. Haihhh.


So, tahniah buat diri sendiri. Daripada empat jenis makanan diatas, tiga daripadanya saya dah berjaya menelannya even jenuh menahan muntah untuk habiskan se'mug' susu tu pagi tadi. Sekian.

2 comments:

zuezul said...

sue: hebat awk bole telan susu dah..hehehehe..kite memang tak leh la..keluar semula...tapi bab durian tu memang awk rugi sgt...hilang la nikmat dunia...hehehe

suSuEmIMiE said...

Hahaha..itulh awk eh..sy pn rse t'sgt ajaiblah sy leh telan susu tu..yg bab durian tu, mmg xleh nk ckp apa dah..hi3

*meh zue sama2 kte blaja mnum susu..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...