Wednesday, May 2, 2012

marah tak terkata!!!

Hari ini saya ke hospital serdang untuk buat fallicular tracking kali kedua. Pertama pd isnin iaitu hari ke-11 period dan hari ini pula hari ke-13 period saya.

sesampai je ke hospital, mood yang sedia baik bertukar jadi keruh. Mana tak nya, mana-mana hospital pasti ada masalah parking. Lima kali pusing cari parking, semuanya buat saya jadi hampa. So, saya ambil keputusan untuk menunggu dalam kereta kerana pada kebiasaannnya jam 8.00 pagi ada doktor or nurse yang bertugas malam akan keluar. Sedang syok menunggu dan bernyanyi-nyanyi dalam kereta, ada sebuah kereta nak keluar. Hati berbunga-bunga, sebab memang mengharapkan sangat parking tu. 

sedang menunggu orang tu keluar, saya bagi signal sebagai tanda saya duk menunggu nak "chop" parking tu. tetiba saya nampak dari cermin belakang, ada sebuah kereta masuk dengan laju menuju ke kereta tu. saya ke depankan sedikit kereta saya. Nampak gaya Pak cik kereta Kia tu buat macam tak nampak saya menunggu. Dia potong kereta saya even tempat tu sangat sempit. saya tinggalkn sedikit ruang untuk kereta yg nak keluar tu ada ruang untuk keluar. Tapi ruang tu lah pak cik tu mencelah masuk hingga hampir2 bergesel dengan side mirror saya. Saya pandang pak cik tu, pak cik tu buat seolah-olah saya tak ada dalam kereta saya. Umpamanya kereta saya tu macam bergerak sendiri untuk menghimpit sedikit keretanya.

Kereta yang nak keluar tu bagi lampu pada pak cik tu untuk bagi ruang dia keluar. Tapi pak cik tu buat tak tahu juga sehingga pemandu tu buat keputusan keluar ikut kiri even ianya salah. kereta tu keluar je,pak cik tu terus masuk. Saya dalam kereta tak tahu nak cakap apa, marahnya sampai saya menangis. bukan sedih tak de parking, tapi saya menangis sebab saya tak boleh nak keluarkan perasaan marah saya ketika itu. Rasanya dalam hidup saya, tak pernah saya rasa marah macam tu sekali sampai mulut terkunci. memang tak tahu nak cakap apa. 

Dan lagi saya marah, dia turun kereta dengan gaya nak cepat, kononya dia sorang je lambat dan nak jumpa doktor, pandang saya dengan ekor mata tu. Saya nampak pak cik tu berkopiah, lagi panas hati saya. Waktu tu, memang perasaan geram tak leh nak digambarkan. Waktu menulis ni, perasaan geram masih menyelubungi dan hati kecik ni berkata "geram rasa nak langgar je pak cik tu..". Masa tu memang saya menangis, nafas pun turun naik, tapi tak de la meraung-raung, kan orang lain tengok dianggapnya saya ni sewel. Saya beristighfar, cuba control marah saya. Tapi sampai sekarang pun, bila saya ingat peristiwa tu, saya memang rasa cukup marah. 

Perlu ke sikap macam tu diamalkan even pak cik tu tua dari saya. Nak cakap dia tak nampak kereta saya, tersangatlah mustahil. Entah la, tak tahu nak cakap bila sikap pentingkan diri sendiri menguasai hati dan rasa hormat pada orang lain tak ditanam dalam diri. Nak orang hormat kita, pastikan diri kita hormat dlu orang disekeliling kita. Harap saya tidak terikut-ikut dengan sikap orang "lama" yang sebegitu. Sekian.......

*keputusan fallicular tracking tu saya akn buat kat entri lain. Mood dah hilang bila ingat pak cik tu. (-,-)




6 comments:

zuezul said...

Eeeee.....saye yang baca nie pun rasa nak langgar je pak cik tu...mujur awk boleh tahan diri awk lagi eh..kalau sye mau gadoh kot situ..panas ati tu..hehehe...

ok next entri please..dah abes bace..

Diela Zaimi said...

Ya Allah sue...org pun penah kena sebijik camtu...tp masa tu suami yg drive...kita punyalah dah lama tggu nak masuk parking, alih2 sampai 1 kete trus masuk dgn kurang ajarnya...pastu boleh plak dia gelak suka dlm kete tu...bila dia kuar je suami buat2 mcm nak langgar dia...pastu baru dia buat muka cuak...geram gila! mmg tak leh ingat...

suSuEmIMiE said...

zue, i rase menyesal lak sbb xpancitkn kreta pak cik tu..muahahaha...sbb bila igt je peristiwa tu, buat i naik geram sgt..

suSuEmIMiE said...

diela: kannn...mmmg geram gila... wajar la kalu ada kes pukul2 ni...sbb sikap begitu la buat org lain xleh nak control mrh...nasib baik kita2 ni leh control lgi..kalo x..mati la org tu dikerjakan kita..hahahaha

anggun said...

kena tukar keta lg besar dri keta pak cik tu..baru dia boleh nmpk keta awk.. :)

suSuEmIMiE said...

Cik anggun, kita xmampu nak tukar krete besar cm krete awk..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...