Wednesday, September 14, 2011

Raya Yang Penuh dengan ”Lupa”

Assalamualaikum semua..

Oh, akhirnya terupdate juga entri setelah lama berehat. Hurm, masih bln syawal kan? Mood raya masih segar. So, entri hari ni masih berkisar tentang raya..raya..raya..

Tahun ni, giliran beraya kat rumah saya. Tahun lepas dah rumah en.suami. So, tahun ni agak excited la membantu mak saya di dapur di malam raya. Kononnya nak try tunjuk skill kat mak setelah setahun berkahwin. Kira pro la. Tapi alih-alih aku still dapat tender yang sama. Kupas bawang, then tukang kacau-kacau benda alah yang ada dlm periuk. Then lepas orang siap masak. Sekali lagi dapat tender. Kemaskan dapur apa yang patut.

Eh, berbalik pada tajuk entri, huh saya sungguh tidak tahu kenapa saya begitu pelupa pada pagi hari raya. Maybe malamnya penat membantu mak di dapur, sampai tak cukup tido. Tu yang siangnya macam orang mabuk. Mata pun dah jadi macam burung hantu jew. Terpaksa celik walau nak pejam.

Ada ke patut, saya lupa nak bersalam dan bermaafan dengan en.suami di pagi buta hari raya tu. Maklumlah pada pagi raya tu, saya ditakdirkan period, so, saya tidaklah kalut-kalut bersiap ke surau. Saya dengan tenangnya menghidangkan sarapan pagi berupa nasi dagang. Dah macam bibik pun ada, orang lain sibuk berbaju baru, tapi saya masih berselamba dengan t-shirt dan skirt pendek labuh.

Pada pagi raya tu juga satu keping gambar saya dengan en.suami pun tarra. Entah, memang lupa selupa lupanya. Malam nya selepas en.suami solat maghrib sambil menunggu isyak, kami borak-borak..barulah teringat yang saya masih belum beraya dengannya. Dasyat sungguh saya. En.suami tahu, tapi saja katanya tak nak disebut. Katanya saya seronok sangat beraya di rumah saya sampai lupakan dia. Hahahah merajukkah dia? So, edisi bermaafan-maafan dengan en.suami berlangsung pada sebelah malam. Tanpa baju raya, tapi berpijama. Huh, so sweet (sila jangan pengsan ok, yela, mana ade org buat beraya dgn org pakai pijama)

Kononya nak ambik hati balik, saya suh pakai balik baju raya  pagi tu dan kami akan bergambar sama-sama. Tapi….baju raya saya dan dia sudah saya masukkan dalam washing machine.

Argghh..sememangnya saya sangat pelupa di hari tersebut. Adakah selalu terminum air yang bersemut, atau………………..?huh, sekian sahaja..heheheh...

2 comments:

Diela Zaimi said...

hehe....klaka la sue ni...bz smpai terlupa kat suami...belum ada anak lagi tu...hehe...takpe cepat or lambat yg penting sempat nak bermaaf-maafan... ;)

suSuEmIMiE said...

hihi..itulh diela..blm ade ank lg nih, tp lupanya kemain lagi..kena byk hafal ayat2 Quran nih...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...