Sunday, February 16, 2014

Jangan berhenti, teruskan usaha

assalamualaikum..

Lama sungguh dah blog ni dah tak berupdate.. umo ank pun dah 6 bln ++ dah.. even lama xberupdate, saya tak sangka ada jg yg datang menjenguk, singgah dan membaca entri saya. thanks ya kawan2.. cmne sy tahu ada yg menyinggah ni.. ya.. entri sy tentang amalan kesuburan tu. saya dapat banyak email dari kawan2 brtanyakan no telifon kak intan.. every week ada email. satu or dua email.

tak sangka saya rmai kawan-kawan yg senasib dengan saya dahulu.  kawan-kawan janganlah berputus asa. usaha, sabar dan tawakkal, insyaallah akan ada hasilnya. sy faham sangat bila keadaan menunggu kehadiran "orang baru", apa saja cadangan, ubat yg org suggest, petua.. pasti kita nak buat.  kalu listkn apa yg dah kita buat, mmg xtersenarai dah. kadang2 sampai dah tak ingat dah list2 tu. mana org suruh pegi buat treatment, semua nak pegi selagi termampu. tetapi ape pun yang kita buat, igt pada yg Satu.

Masih saya ingat pesan akak sekerja di Klang dulu ."sue, kalo ko dah puas buat macam2.. dh treatment mcm2.. makan itu, makan ini.. dah solat hajat dah doa.. cuba ko banyakkan sedekah, mungkin skrg ko bg seringgit.. cuba tambah jadi 5 ringgit. ikhlaskan hati. Buat solat Dhuha utk murah rezki. mintak doa ngn anak2 kecil.." masih terngiang suara akk suriati kat telinga saya ni.

yes kawan-kawan, saya amalkan apa yg tu pesan. suami pun kawannya pernah juga pesan benda yang sama. Sejak dari tu kalo tak terlupa saya kirim duit pada suami setiap kali hari jumaat. yang bahagian dia, dia punya. saya..saya punya. kalo keluar terserempak dengan budak-budak tahfiz atau dari umah ank yatim. saya tanpa segan silu lepas bagi sedikit duit, saya minta adik-adik tu doakan saya. Saya juga mengoogle waktu-waktu doa dimakbulkn. antaramya ketika hujan, selepas azan, ketika itu saya akn berdoa dan mengharapkan Allah mendengar doa saya. Kadang-kadang saya mengharapkan waktu saya berdoa tu, tak ada siapa yg berdoa dan Allah mendengar doa saya je ketika tu. Tamak kan (>,<).

Alhamdulliah, berkat usaha, berkat doa ibu bapa, anak2 yatim, berkat doa kawan2.. Allah anugerahkan saya seirang putera, Izz Zahin Ilman. Syukur tak terhingga. So kawan-kawan, saya doakan kamu semua dapat menikmati nikmat menjadi seorang ibu. Insyaallah. Jangan berhenti berusaha, bulatkan hati.tawakkal pada Nya. sekian

* sorry kalu banyak typing error. update dengan telifon. jari gemuk sangat. tu yg ssh.. jari gemuk???hihi

3 comments:

Jiha said...

alhamdulillah.akhirnya sue dikurniakan Allah dengan anugerah yg tak ternilai ni kan...tahniah sue!

suSueEmiMie said...

alhamdulillah.. tq jiha

E'in said...

alhamdulillah tahniah.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...